+++ Juhli kanssamme TOPREGAL in 15 - vuotista taivalta - huhtikuussa: 15% lisäalennus - jopa 58% säästö mahdollista! +++

Kaikki tuotteet
07.11.2023

Hiljaa remodel

Vähän ennen joulua ja sitä seuraavina talvikuukausina monet teollisuus- ja vähittäiskaupan yritykset hiljenevät hieman. Toimitusjohtajat voivat hyödyntää tätä aikaa ja testata logistiikan ja varastonhallinnan toimivuutta, kapasiteetin käyttöä ja optimointimahdollisuuksia. "Tiedän kokemuksesta, että monet yrittäjät kaihtavat tätä kohtaa. Useimmiten pelosta, että tällaiset muutokset vievät liian kauan, häiritsevät toimintaa jollakin tavalla ja että ikuiset hätäratkaisut haittaavat sitten tehokasta päivittäistä toimintaa", TOPREGAL GmbH:n toimitusjohtaja Jürgen Effner kertoo. Hän paljastaa, miten nämä vaarat voidaan välttää ja miten varaston uudelleenjärjestelyt voidaan toteuttaa nopeasti ja kannattavasti.

Milloin varaston saneeraus kannattaa tehdä

"Varaston uudelleenjärjestely ei välttämättä tarkoita suuria muutostoimenpiteitä", ammattilainen sanoo: "Muuttuvat asiakasvaatimukset, uudet tuotteet tuotevalikoimassa tai muut olosuhteet ovat kuitenkin kriteerejä, joiden mukaan varaston kokoa, rakennetta ja tyyppiä on ehdottomasti järjestettävä uudelleen, jotta voidaan varmistaa optimaaliset, sujuvat ja siten tehokkaat työprosessit pitkällä aikavälillä."" Ammattilainen neuvoo kysymään aika ajoin seuraavia kysymyksiä:

  • Löytävätkö varastotyöntekijät aina kaikki tavarat suoraan?
  • Onko tilausten poiminta ja liikkuminen varastossa nopeaa ja helppoa?
  • Riittääkö varastokapasiteetti varastossa olevien tuotteiden määrään nähden?
  • Soveltuvatko olemassa olevat hyllyt tavaroiden optimaaliseen varastointitapaan?

"Jos vastaus edes yhteen näistä kysymyksistä on 'ei', on harkittava varaston muuntamista", varastosuunnittelun ja -rakentamisen asiantuntija sanoo. Syyt ovat varsin yksinkertaiset. Jos prosessit varastossa ovat monimutkaisia tai hitaita, se johtaa yleensä erilaisiin ongelmiin. Aikaviiveet, jotka rasittavat työntekijöitä ja pahimmassa tapauksessa siirtyvät asiakkaalle. Menetetty aika ja hankalat prosessit lisäävät automaattisesti stressitasoa - virheitä tapahtuu. Jos varastoa ei ole järjestetty kunnolla, tavaroita lastataan ja puretaan edelleen käsin hyllytyypin vuoksi, mutta se voitaisiin tehdä myös trukilla, tai jos samojen tuotteiden varastot ovat eri varastopaikoissa, koska alkuperäpaikassa ei ole enää riittävästi kapasiteettia, varastonhallinnasta tulee tehotonta. Jos asiakkaiden tilaukset viivästyvät tällaisten ongelmien vuoksi, siitä tulee pitkällä aikavälillä imago- ja myyntiongelma.

Napsautettu - toimitettu - asennettu - valmis

Edellä mainittuja näkökohtia voidaan mukauttaa hyvin yksinkertaisilla toimenpiteillä. TOPREGAL on kehittänyt tätä tarkoitusta varten modulaarisia hyllyjärjestelmiä ja tarjoaa kuormalavahyllyjen, hyllyhyllyjen ja leveäjalkaisten hyllyhyllyjen lisäksi myös kaltevia, konsolihyllyjä ja pystyhyllyjä sekä rengas-, rumpu- ja erikoisvaihtoehtoja, kuten polkupyörä- tai monitoimihyllyjä. "Valikoimamme ansiosta voimme tarvittaessa toimittaa myös keräily- tai viimeistelyaseman yksittäisiin asiakasprojekteihin", Effner selittää. Yritys ammentaa käytännön arvon asiakkailleen omasta kokemuksestaan. "Kumppanina varasto- ja toiminta-asetuksiin liittyvissä kysymyksissä käytämme itse useita varastoja. Siksi testaamme itse tuotteitamme asiakkaillemme ja annamme käytännön kokemukseen perustuvia neuvoja. Lisäksi suuren varastomme ansiosta pystymme toimittamaan tuotteita myös ruuhka-aikoina, kuten juuri ennen vuodenvaihdetta ja joskus, asiakkaan sijainnista riippuen, "vuosien välisenä aikana"." Hyllyt voi koota helposti verkossa konfiguraattorin avulla, ja tiimi antaa mielellään henkilökohtaista neuvontaa, jos sinulla on kysyttävää. Weselissä, Filderstadtissa tai Pasewalkissa tehdyt tilaukset ovat yleensä noudettavissa 24 tunnin kuluessa. Toimitus Saksan sisällä kestää yleensä 1-3 päivää. TOPREGAL toimittaa varastointiratkaisuja myös EU:n sisällä ja kansainvälisesti. Yritys avasi hiljattain useita toimipisteitä Yhdysvalloissa.